Fraktpolicy

Tack för att du besöker och handlar på Futureon.se. Följande är villkoren och villkor som utgör vår leveranspolicy.

Fraktbehandlingstid
Alla beställningar behandlas inom 1-2 arbetsdagar. Om vi ​​upplever en stor ordervolym kan leveranser försenas. Om det kommer att bli en betydande försening i leveransen av din beställning, kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.

Fraktpriser & leveransberäkningar
95 KR för frakt inom Sverige

Leveransmetod: Beräknad leveranstid;
Frakt inom Sverige – 1 – 3 dagar.

Leveransbekräftelse & orderspårning
Du kommer att få ett e-postmeddelande om bekräftelse av leverans när din beställning har skickats med ditt spårningsnummer. Spårningsnumret kommer att vara aktivt inom 24 timmar.

Skadestånd
Futureon.se ansvarar för skadade eller förlorade produkter under frakt. Om du har fått din beställning skadad, vänligen kontakta info@futureon.se så svarar vi dig så snabbt vi kan med en lösning. Spara allt förpackningsmaterial och skadade varor innan du gör anspråk.

Återbetalningspolicy

Vid köp av varor på www.futureon.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande distansavtalslagen. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Futureon.se inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Retur eller byte
Som kund hos Futureon har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan utan att ange något skäl. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig, e-postadress: info@futureon.se

Policy för reklamation
Så fort en brist hos varan har upptäckts ska kunden meddela Futureon.se om detta på info@futureon.se. Om en vara är skadad i samband med transporten eller om varan har uppenbara brister direkt i samband med leverans ska reklamation göras senast 7 dagar efter att varan är mottagen. Beskriv bristen hos varan så noggrant som möjligt, gärna med bilder och skicka till info@futureon.se. Vid reklamation får du antingen en ny vara eller återbetalning, vid reklamationer står Futureon för fraktkostnader.

Återbetalningsrutin 
Futureon betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Futureon tog emot Kundens meddelande om utövande av ångerrätten. Futureon får dock vänta med återbetalningen tills Futureon tagit emot varan. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Vid retur kontaktar du oss genom att svara på orderbekräftelsen du fick på mejlen eller via formuläret nedan och får en retursedel postad till dig som du klistrar på paketet med varan du vill returnera och lämnar in på närmsta postombud.

Ej uthämtat paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkoren är samma som för ditt valda betalningsalternativ.

Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift.

Vi erbjuder ingen returhämtning av gods hemma hos kund. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter med en avgift på minst 250 SEK.